Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu
Popovová, Andrea ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent)
Diplomová práce Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu se zabývá vznikem a postupným vývojem mediální výchovy, potažmo mediální pedagogiky v našem sousedním státě. Mediální pedagogika má v Německu díky dlouholeté tradici své pevné místo. Práce proto pojednává obšírně i o současném stavu: a to nejen o tom, jakým směrem se nyní mediální pedagogika ubírá, ale také o tom, jakým způsobem byla zavedena do školství a jak je v jednotlivých úrovních vzdělávání implementována. V praktické části se tématu mediální výchovy věnují němečtí odborníci, v rámci dotazníku rozebírají tři okruhy: obecný úvod do mediální pedagogiky, mediální pedagogiku v rámci škol v Německu a mimoškolní mediální pedagogiku.
Uplatnění médií ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let
Břicháčková, Petra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Fišerová, Sylvie (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií.
Uplatnění médií ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let
Břicháčková, Petra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Fišerová, Sylvie (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií.
Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu
Popovová, Andrea ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent)
Diplomová práce Vývoj mediální výchovy a gramotnosti v Německu se zabývá vznikem a postupným vývojem mediální výchovy, potažmo mediální pedagogiky v našem sousedním státě. Mediální pedagogika má v Německu díky dlouholeté tradici své pevné místo. Práce proto pojednává obšírně i o současném stavu: a to nejen o tom, jakým směrem se nyní mediální pedagogika ubírá, ale také o tom, jakým způsobem byla zavedena do školství a jak je v jednotlivých úrovních vzdělávání implementována. V praktické části se tématu mediální výchovy věnují němečtí odborníci, v rámci dotazníku rozebírají tři okruhy: obecný úvod do mediální pedagogiky, mediální pedagogiku v rámci škol v Německu a mimoškolní mediální pedagogiku.
Mediální výchova v mateřské škole
PAPEŽOVÁ, Petra
Moderní společnost dnes hojně využívá média, moderní prostředek komunikace. Řada z nás si svůj každodenní život bez nich nedovede představit. Obklopují nás, neustále nám podsouvají různé informace. Trávíme s médii každý den spoustu času a mnohdy si ani neuvědomujeme, jaká rizika nám a ostatním hrozí. Média dokáží manipulovat s lidmi, aniž by si to lidé uvědomovali. Ovlivňují jejich názory, chování a myšlení. Média se stala součástí života dětí. Děti a mládež patří k nejohroženějším skupinám, které jsou nejsnadněji ovlivňovány. Děti a mládež si nedokážou uvědomovat vliv médií na své chování. Odborníci upozorňují na vliv médií chování, ale také na vývoj osobnosti. Již děti v předškolním věku se často setkávají s médii. A nejsou vývojově dostatečně vyzrálé, aby se samy bez pomoci uměly vypořádat s nástrahami číhající v médiích. Proto je třeba je naučit správně pracovat s médii a účelně využívat informace, které jim poskytnou. Důležitost mediální výchovy tkví v tom, že jsou-li děti vystavovány vlivu médií. Vliv může být tak velký, že u nich může vzniknout poruchy chování. Média krom chování ovlivňují také postoje, názory a pohledu na svět. Pokud již dojde k poruše v chovaní je nutné, aby s dětmi začal pracovat tým odborníků. Těmito problémy se zabývá speciálně pedagogický obor etopedie. Ta se nezabývá pouze výchovou a vzděláním dětí s poruchami chování, ale také pátrá po příčině, díky které porucha vzniká. Etopedie nepracuje s dítětem sama, na pomoc si přizve ostatní vědní obory jako je psychologie, speciální pedagogika, patopsychologie a mnohé další.
Vliv tištěných médií a internetu na volnočasové aktivity žáků staršího školního věku
ZAVADILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na míru využití Internetu a tištěných médii ve volného čase žáků staršího školního věku. V teoretické části jsou podány ucelené informace týkající se médii, detailně pak médii tištěných a Internetu. Jsou zde popsány pozitivní i negativní vlivy těchto médii na socializaci a formování osobnosti žáka staršího školního věku ve volnočasových činnostech. V teoretické části, jsou analyzována některá problematická mediální sdělení, jako je mediální násilí a vliv reklamy. V souvislosti s negativními aspekty, je zde popsán význam a důležitost mediální výchovy na školách a v rodinách. V empirické části je pro sběr primárních dat, využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkum se zabývá především interakcí žáků staršího školního věku s médii a časem stráveným s těmito médii, porovnává proporce práce s Internetem a s tištěnými médii a zjišťuje související preference. Výzkum též sleduje diference v užívání dvou výše zmíněných médii z hlediska pohlaví, věku a bydliště respondentů.
Mediální výchova a vliv medií na mládež
LILÁK, Karel
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku mediální výchovy a samotných médií a na zjištění vlivu působení médií na žáky učebních oborů. První část teoretické práce obecně vysvětluje co je mediální výchova, jaký je její význam pro společnost i přínos pro výchovu ve škole. Jsou zde uváděny funkce, typy a cíle mediální výchovy a možnosti komunikace pomocí médií. Druhá část teoretické práce se zabývá základní psychologií mládeže ve věku 17-20 let, popisuje psychický a rozumový vývoj dané skupiny, její charakterové vlastnosti a sociální vztahy. Třetí část teoretické práce se zabývá samotnými médii, jejich dělením a tím, jaký mají vliv na mládež. Zaměřuje se na vliv a působení internetu, televize, počítače a počítačových her. Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky dotazníků, který byl předložen žákům VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak vybraná média (televize, počítač, internet, sociální sítě, knihy a tisk) na mládež působí, jaké místo v jejich životě zaujímají, do jaké míry jsou jimi využívána a upřednostňována.
Využití médií ve výchově dětí a rizika jejich používání
BOUŠOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o pozitivním a negativním využívání médií - především počítače, počítačových her a internetu dětmi. Cílem této práce je poukázat na to, jak řešit rizika nadměrného používání a internetu dětmi.
Mediální výchova a její realizace na základní škole.
VOBORNÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá novým vzdělávacím oborem a jedním z průřezových témat, kterým je mediální výchova. Teoretická část vysvětluje pojmy jako jsou mediální výchova, mediální gramotnost, popisuje vývoj oboru a jeho zařazení do českého školství a zaměřuje se rovněž na úlohu mediální výchovy v Rámcových vzdělávacích programech, tzn. jakým způsobem by se měla do výuky zavádět a jaké cíle by měla naplňovat. Praktická část je soustředěna na možnosti výuky vybraných témat mediální výchovy a rozbor odučených hodin. Metodické přípravy mohou sloužit jako pomůcka pro učitele a žáky druhého stupně základní školy.
Českobudějovická periodika 1918-1939 (se zaměřením na vybranou problematiku)
KŘÍŽOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá regionálním periodickým tiskem v Českých Budějovicích v meziválečném období. Jejím cílem je zhodnocení funkce regionálních médií a podání přehledu o českobudějovickém novinářství v letech 1918 - 1939. Především je zaměřena na regionální varianty listů politických stran, které blíže charakterizuje. V závěru se pokouší nastínit témata vhodná k zařazení do mediální výchovy na základní škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.